Aktion: Bei bestellung eines JK Fahrwerks, erhalten Sie 1x JKS 2034 Quicker Disconnect Swaybar gratis dazu.
Das JKS JSPEC™ Komplett-Fahrwerk mit FOX Dämpfern 3,5'' / + ca. 90mm Höherlegung passend flür Jeep® Wrangler JK Unlimited 4-türer ab 2007, 3,8l Benziner, 3,6l Benziner, 2,8l Diesel für Rechtslenker (England)
Sie sind unzufrieden mit dem Fahrverhalten Ihres Jeep® Wrangler JK bzw. dem zur Zeit verbauten Fahrwerk? Er fährt sich schwammig ?
Dann kommen Sie vorbei und machen Sie eine Probefahrt mit einem unseren umgebauten Jeep® Wrangler JK. Sie werden begeistert sein.
Empfehlung: Für Tourenfahrer das idealle Fahrwerk unbedingt 3,5" Höherlegung i.Verbindung mit HD-Federn und eine Fahrzeugauflastung diese können Sie separat dazu
bestellen Art.Nr.. 13-JK-2711
Das JKS Fahrwerk ist perfekt für die Strasse. Schotter, Auswaschungen, Schlaglöcher können bedeutend schneller und sicherer befahren werden. Auf Langstrecken oder wenn Ihr Jeep® schwer beladen ist werden die herkömmlichen Stoßdämpfer sehr stark beansprucht.
Das Fahrwerk JKS ist mit hochwertigen FOX Stoßdämpfer ausgestattet. Standdard FOX 2.0 Adventure Serie IFP Serie oder mit Aufpreis die FOX 2,0 Factory Reservoir Stoßdämpfer, diese leiten durch ihre geschmiedeten Aludruck Körper die Hitze sehr gut ab, die es auch einstellbar gibt. Alle Bauteile sind optimal aufeinander abgestimmt und sorgen für ein gutes kompfortables Fahrverhalten. Die JKS Fahrwerke sind individuell erweiterbar.
Sie möchten entspannt auf der Autobahn unterwegs sein und Spass im Gelände haben ? Rufen Sie uns an , wir beraten Sie gerne +49 6269 41020
Lieferumfang:
- 4 FOX 2.0 Gasdruck Stoßdämpfer
- 2 JKS Schraubenfedern progressiv vorne
- 2 JKS Schraubenfedern progressiv hinten
- 1 JKS Stabistangeset hinten einstellbar 0-6''
- 1 JKS Panhardstab OGS vorne verstärkt einstellbar 0-6''
- 1 JKS Panhardstabhalterverlängerung hinten
- 4 JKS Verlängerungen Bremsleitungen vorne + hinten
- 4 JKS Achsanschlag vorne + hinten
Montageanleitung
Warum das JSPEC™ Fahrwerks-System von JKS
- in Verbindung mit den FOX Gasdruckdämpfern -
für den Wrangler JK und JK Unlimited by K&S ?
Tipp passend dazu um noch mehr Verschränkung zu bekommen könne Sie den Stabi Flex Connect Sway Bar Link Kit Fits 2"-5" Lift Jeep Wrangler JK 07- JKS2110-1 mit Ar.Nr. 04-KS-JK-0007-02 dazu bestellen
ACHTUNG bei Verwendung von Felgen 9x17 ET+18 AX20079050718, 01-JL-145010 Felge 8,5x18ET+32 bitte Art. 10-NSR-003 Spacer Stabi 25mm hinten für Fahrwerk JKS Jeep Wrangler JK / JL bitte separat bestellen
FOX 2.0 Gasdruck Stoßdämpfer
1. FOX 2.0 Adventure / Performance Serie IFP
Das IFP-Design (Internal Floating Piston) trennt das hochwertige Dämpfer-Öl von dem unter Druck stehenden Stickstoff. Durch das IPF Design und die Trennung verhindern die FOX Dämpfer das Aufschäumen des Öles bei hoher Belastung, um eine langanhaltende und gleichbleibende Leistung der Dämpfer zu erzielen.
2. FOX 2.0 Performance Serie mit Reservoir
Durch das zusätzliche Reservoir und den Aluminium-Körper der Dämpfer, der damit verbundenen größeren Dämpferoberfläche und der größeren Füllmenge leiten diese Dämpfer die Hitzeentwicklung in den Dämpfern noch besser na außen ab um ein deutlich längeres und stablileres Dämpferverhalten auch bei extremer Belastung zu erreichen.
3. FOX 2.0 Performance Serie mit Reservoir - einstellbar
Die HighEnd Variante der FOX Dämpfer in Verbindung mit den JKS Fahrwerken stellen die einstellbaren FOX Dämpfer mit Reservior im Aluminium Gehäuse dar. Die Dämpfer lassen sich über 8 Stufen von sehr weich bis zu straff einstellen und sind daher für den individuellen Geschmack und das Gelände entsprechend anpassbar.
Eine ausführliche und detailierte Beschreibung der JKS JSPEC™ Fahrwerks-System finden Sie hier:
http://www.ks-tuning.de
Gerne bieten wir Ihnen unser rund um sorglos Paket mit Montage für Sie in unserer 4x4 Off Road Fachwerkstatt an. Profitieren auch Sie von unserer jahrelangen Erfahrung.
JKS JSPEC™ 3,5" Suspension System 2007-2018 Jeep Wrangler JK 4 Door RHD 104K
Please note that this Suspension System specially developed for Jeep JK 07-18 4 Door right hand drive!
- Front and rear dual rate coils springs
- Fox 2.0 Series Gas Shocks Front and Rear
- JKS MFG front adjustable trackbar
- JKS MFG front sway bar quicker disconnects
- Front and rear brake line relocation
- Rear track bar bracket
- Front and rear bump stop extensions
Rear Trackbar Brace [JKS PN: OGS169] is strongly recommended to reinforce weak factory mount on axle.
Max. Recommended Tire Size 35x12.50 on 16x8 wheels with 4.5" backspacing
Rubicon Sway Bar Link hardware included.
Front and Rear Dual Rate Coil Springs
At the heart of any true Jeep suspension "system" are properly designed coil springs. Not everyone does the same thing with their Jeep, therefore you need a system that adapts to different terrain as well as on and offroad situations. By developing tuned sets of dual rate coils springs, JSpec coils provide the best performance in any situation. Whether loaded down with gear for a week long expedition, running light for some rock-crawling fun or loaded with a few friends for a trip to the beach, JSpec coils will provide the ride you want with the performance you need.
Fox 2.0 Series Front and Rear Shocks
A great set of coil springs are useless unless you have a set of shocks to control them. When developing a shock to work in harmony with the JSpec coil springs we went with the best, FOX. The Fox 2.0 Series shocks provide a quality ride and complete control no matter what terrain you are tackling. The IFP (internal floating piston) design keeps the high-performance shock oil separated from the 200 psi nitrogen gas charge. This separation provided by the IFP eliminates oil aeration which basically means you can work these shocks hard and not experience any performance fade. Labeled with the popular "FOX" logo you will be proud to show off your shocks while flexing-out your high-performance JSpec suspension.
JKS Adjustable Front Track Bar
When you think of adjustable Jeep track bars you think JKS. For years, Jeepers the world over have trusted JKS adjustable track bars for their strength, fit, function and durability. For those reasons it is a "no-brainer" that a JKS front adjustable track bar be an integral part of the JSpec JK suspension systems. The adjustable track bar dwarfs the factory component, offering fine adjustability of the front axle position to compensate for the additional lift height provided by the JSpec coil springs. Factory style rubber bushings are used at each end of the bar for quiet and compliant function. The 1-1/4"-12 threaded adjustable end provides fine-tune adjustability and superior strength when combined with the 1-1/2" x 3/8" wall DOM tube, CNC formed track bar. Adding an adjustable track bar versus a relocation bracket also keeps the JKs steering angles in-phase to provide great handling and keep bump steer in check.
JKS Front Sway Bar Quicker Disconnects
The flag-ship JKS Manufacturing product is the Quicker Disconnect. JKS was the originator of the sway bar disconnect concept. That original concept was perfected with the Quicker Disconnect design which still remains the best sway bar disconnect on the market today. Adjustable length and greasable with JKS-exclusive poly-flex ball, high-misalignment ends, the Quicker Disconnect is everything you want in a sway bar disconnect. Stainless steel mounting studs provide an anchoring point for each end of the links and allow for easy removal and installation. Rubicon owners, we haven't forgot about you. Want to maintain the function of the factory Rubicon disconnecting sway bar and still enjoy the benefits of the Quicker Disconnect adjustability, serviceability and misalignment ends? The proper hardware is included in the new JSpec suspension systems to bolt the Quicker Disconnect links to the axle and sway bar. This eliminates the disconnecting pins while maintaining the other great benefits of the links.
Front and Rear Brake Line Relocation
How much can you say about brake line relocation? Well, it is a necessity anytime a JK is lifted much over 2", especially with longer travel shocks. In most kits on the market these items are an after-thought but not in the JSpec kits. The JKS brake line brackets included in the JK JSpec suspension systems utilize the factory brake line mounting holes and locating tabs. This ensures that the brackets won't rotate and eventually come loose. The brackets were designed specifically to work with the shock lengths used with each JSpec system. The result is just enough length at full axle droop with minimal modifications to the factory routing. And just as a reminder of where you they came from, the rear brackets get treated the famous 'JKS' oval logo sticker.
Rear Track Bar Bracket
As with the front suspension, the rear requires modification to the factory track bar setup to compensate for the new ride height. While the front gets a new track bar, the rear is treated with a track bar relocation bracket. The relocation bracket was chosen here for a couple reasons. First, by raising the track bar mount position at the axle we flatten the track bar angle and make a slight adjustment to the roll-center height which helps with handling and body roll. Second, the new track bar relocation bracket doubles as a factory axle bracket brace. The factory rear axle track bar mount has been a known weak link since the JK was first built in 2007. By making the new relocation bracket out heavy-duty 3/16" steel and bracing directly to the axle tube, the factory bracket is reinforced and up to the task of handling the new lifted height of the JSpec suspension system.
Front and Rear Bump Stop Extensions
The front and rear bump stop extensions, like brake line relocation brackets, are another component set that usually doesn't get much attention with most lift "kits" on the market. The bump stop extensions in the JK JSpec suspension systems were made specifically to maximize suspension travel while maintaining save compression limits for both the coil springs and Fox 2.0 shocks. The front extensions are made from 2-3/4" billet aluminum while the rear extensions are made from heavy-wall steel rectangular tube. Both sets fasten directly to the axle and are made to hold up to the abuse your new JSpec equipped JK is now built to handle.